Lwow9
Aktualności

Chór Oratorium Młodych we Lwowie

fot. Michał NiedbałaW dniach 5-6 września 2015 roku chór działający przy Kongregacji Oratorium w Tarnowie pod dyrekcją Katarzyny Wrony miał okazję koncertować we Lwowie na zaproszenie ks. Rafała Zborowskiego, posługującego w tamtejszej Bazylice Archidiecezjalnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, a byłego wikariusza parafii św. Stanisława Kostki w Tarnowie. Zaproszenie było także powiązane z odbywającymi się w tym czasie we Lwowie Diecezjalnymi Dniami Młodych, w których również wzięliśmy udział.

Wyruszyliśmy autokarem z Tarnowa 5 września, krótko po północy. Po całonocnej podróży dotarliśmy do Lwowa około godziny 8:00 czasu lokalnego. Na miejscu czekało na nas obfite śniadanie, po którym udaliśmy się wraz z panią przewodnik na zwiedzanie starego miasta. Spacerując po jego ulicach podziwialiśmy zarówno większe jak i mniejsze atrakcje turystyczne i zabytki: wspomnianą już Bazylikę oraz inne kościoły, cerkwie, zabytkowe kamienice czy warte odwiedzenia lokale.fot. Małgorzata Szostek Jednym z nich była słynna lwowska kawiarnia "Kopalnia Kawy", w której zatrzymaliśmy się na przerwę, by nacieszyć podniebienie serwowanymi tam kawowymi specjałami. Zwiedzanie zakończyliśmy wizytą na Cmentarzu Łyczakowskim, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć groby wielu sławnych pochowanych tam Polaków. Zwiedziliśmy także autonomiczną część cmentarza zwaną Cmentarz Obrońców Lwowa, gdzie spoczywają polegli w bitwie o Lwów i Małopolskę Wschodnią.

Po obiedzie w jednym z lokali w centrum miasta udaliśmy się na miejsce naszego noclegu. Dzięki uprzejmości ks. Rafała mieliśmy możliwość nocować w Domu Pielgrzyma przy Lwowskim Seminarium Archidiecezjalnym we Lwowie-Brzuchowicach. Po zakwaterowaniu się w pokojach zjedliśmy kolację, a następnie odbyliśmy próbę przed nadchodzącym koncertem. Wieczorem udaliśmy się też obejrzeć przez chwilę przebieg Diecezjalnych Dni Młodych, odbywających się tuż obok. W czasie koncertu, na który akurat trafiliśmy, zawieraliśmy nowe znajomości z młodymi uczestniczącymi w tym wydarzeniu. Resztę wieczoru spędziliśmy na wspólnych rozmowach i integracji.

Po wygodnej i dobrze przespanej nocy, ubrani już w stroje koncertowe zapakowaliśmy swoje rzeczy do autokaru, po czym zebraliśmy się w sali na krótką rozśpiewkę. Następnie wyruszyliśmy ponownie w stronę centrum, do odwiedzonej już przez nas Bazyliki Archidiecezjalnej. Uczestniczyliśmy tam o 13:00 w Mszy Świętej w języku polskim, upiększając też jej oprawę muzyczną. Po Mszy miał miejsce koncert, w czasie którego zaprezentowaliśmy niektóre pieśni śpiewane przez nasz chór w czasie Triduum Paschalnego, oraz kompozycję utworów zwaną "Jutrznia za nienarodzonych", powstałą z inicjatywy ruchów Pro Life, skomponowaną przez Pawła Bębenka. Występ był dla nas wszystkich sporym wyzwaniem, ponieważ po raz pierwszy koncertowaliśmy poza Tarnowem, w zupełnie nowym miejscu. Słuchacze jednak sprawiali wrażenie zadowolonych i ze skupieniem wsłuchiwali się w kolejne utwory.

Po koncercie i obiedzie mieliśmy jeszcze trochę czasu wolnego na samodzielne zwiedzanie miasta. Po zakupie pamiątek i skosztowaniu po raz ostatni lwowskiej kawy wsiedliśmy do autokaru, by około 17:00 wyruszyć w podróż powrotną. Do Tarnowa przyjechaliśmy o 23:30 czasu polskiego.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Panu Bogu za cały wyjazd i ciągłą opiekę nad nami w czasie podróży, zwiedzania i koncertowania. Dziękujemy księdzu Rafałowi Zborowskiemu za zaproszenie, zorganizowanie rewelacyjnej gościny i nieocenioną pomoc na każdym kroku naszego pobytu. Dziękujemy Księżom Filipinom z Tarnowa, w szczególności księdzu Robertowi Piechnikowi COr za opiekę nad naszą grupą oraz księdzu Mateuszowi Kiwiorowi COr za pomoc w organizacji wyjazdu. Dziękujemy dyrygentce Katarzynie Wronie za ogromny wkład i ciągłą opiekę nad działalnością naszego chóru. Dziękujemy też każdemu członkowi chóru i orkiestry za ogrom pracy i współudział w tworzeniu tego dzieła. Cieszymy się z osiągniętych sukcesów, jednocześnie planując już kolejne próby i mając nadzieję, że przed nami jeszcze niejeden koncert.