torungostyn045
Aktualności

Pielgrzymka Toruń – Licheń – Gostyń

W dniach 27-28 czerwca 2015 roku grupa złożona z Oratorium Dorosłych, Oratorium Młodych oraz naszych Parafian, Przyjaciół i Sympatyków uczestniczyła w pielgrzymce do Gostynia na Ogólnopolską Uroczystość Roku Jubileuszowego 500-lecia Urodzin św. Filipa Neri.

Pielgrzymka rozpoczęła się w piątek 26 czerwca zbiórką pod klasztorem w późnych godzinach wieczornych. Po całonocnej podróży autokarem dotarliśmy do Torunia, który był jednym z naszych przystanków przed Świętą Górą. Pierwszym punktem było tamtejsze Sanktuarium Matki Bożej Nieustającej Pomocy, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, posiliwszy się wcześniej w Domu Pielgrzyma.

Kolejnym miejscem, które odwiedziła nasza grupa była rozgłośnia Radia „Maryja”. Mogliśmy na własne zobaczyć jej wnętrze, studia nagrań oraz kaplicę. Część osób wraz z ks. Maciejem Miterą COr miała również możliwość osobiście przedstawić na wizji naszą grupą oraz pozdrowić swoich bliskich.

Następnie udaliśmy się do Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej, prywatnej uczelni założonej przez redemptorystów. Na miejscu czekała nas prezentacja bardzo zachęcającej oferty uczelni z ust tamtejszego studenta piątego roku, który oprowadził nas także po kampusie i akademiku. Nowoczesne i zadbane wnętrze uczelni oraz piękne tereny wokół zrobiły na nas ogromne wrażenie.

Ostatnim punktem przez wyjazdem w dalszą podróż było obejrzenie powstającej wciąż świątyni „Polonia in Tertio Millenio”. Następnie ponownie wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w stronę Sanktuarium w Licheniu. Dotarłszy na miejsce zjedliśmy obiad w Domu Pielgrzyma, by po nim udać się na zwiedzanie. Naszym przewodnikiem był ks. Maciej Mitera COr, który przedstawił nam historię tego miejsca i oprowadził po różnych wartych obejrzenia miejscach Sanktuarium oraz po jego okolicy. Po skończonej wycieczce wyruszyliśmy w końcu do naszego celu – Gostynia.

Po dotarciu na miejsce i zakwaterowaniu się w pokojach zjedliśmy kolację, po której kl. Dawid z tamtejszej wspólnoty oprowadził nas po Bazylice i opowiedział jej historię. Bardzo ciekawym doświadczeniem było również zwiedzanie katakumb pod Bazyliką. W kryptach za kratami mogliśmy podziwiać zarówno stare, zniszczone zębem trumny, jak i te zadbane, należące do fundatorów Bazyliki. Pobyt w zimnych i spowitych ciemnością podziemnych korytarzach oraz możliwość zobaczenia poprzez oszkloną trumnę jednego ze zmumifikowanych ciał zrobił na nas wszystkich ogromne wrażenie.

Wieczorem nadszedł czas na grill integracyjny w ogrodzie. Podczas którego, mogliśmy przede wszystkim wzmocnić poczucie naszej oratoryjnej rodziny, rozmawiając z innymi jej przedstawicielami, szczególnie z gospodarzami z Kongregacji w Gostyniu. Swoją obecnością uraczyli nas również pani dr Ulrike Wick-Alda z mężem Stefanem, znawcy duchowości oratoryjnej, którzy ponad rok temu odwiedzili naszą tarnowską wspólnotę. Na rozmowach, śmiechu i wymianie doświadczeń upłynął nam cały wieczór, po którym część z nas udała się jeszcze do kaplicy, bym tam zakończyć dzień Kompletą.

W niedzielę rano – w dzień Obchodów – krótka modlitwa w kaplicy, śniadanie, po nim chwilę czasu na przygotowanie, by przed południem udać się do Bazyliki na Mszę Świętą. Wydarzenie przyciągnęło mnóstwo wiernych; kościół był pełen. Mszę Świętą sprawował Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski Abp Stanisław Gądecki; wygłosił on również homilię. Liturgia była upiększona śpiewem chóru oraz grą orkiestry. Przy ołtarzu służyli nasi nowo wyświęceni diakoni. Po Mszy Świętej zjedliśmy obiad, po czym ponownie wróciliśmy do Bazyliki, by wspólnie modlić się Koronką do Bożego Miłosierdzia. Tym samym Obchody zostały zamknięte i zaczęliśmy szykować się do wyjazdu. Ostatnie chwile w Gostyniu upłynęły nam na pożegnaniach z gospodarzami i przyjezdnymi z innych polskich oratoriów. W końcu zapakowaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w podróż powrotną.

Podczas jazdy nie zabrakło wspólnej modlitwy, śpiewu oraz świadectw z odbytej Pielgrzymki. Droga minęła nam bardzo szybko i w godzinach wieczornych byliśmy już na miejscu. Dziękujemy Bogu za tę możliwość wzmocnienia naszej oratoryjnej duchowości poprzez wspólną modlitwę i rozmowy podczas przeżytej Pielgrzymki i Mszy świętej Jubileuszowej.